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Aktuelle Arbeiten / Ankündigungen

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Für weitere Antworten geschlossen.
v0.97.alpha.2 wird die letzte offizielle Walhallamod version bleiben. Da ich mich schon vor Monaten aus der Mod Szene langsam aber sicher verabschiedet habe, ist das Interesse meinerseits und die Akzeptanz der Mod Spieler stark zurückgegangen. Es gibt also keine "Befriedigung" mehr, Zeit in dieses Projekt zu stecken.

Für alle Modmacher gibt es den kompletten Quellcode (TXT Dateien) zum Download auf www.walhallamod.de . Es steht euch frei die dortigen geistigen Ergüsse in eure mods zu portieren (Credits nicht vergessen:cool: ). Wer indes weitere Mod Versionen machen möchte, kann dies gerne tun! Dies hat viele Vorteile:
- Community Board steht
- Webspace / Traffic kein Problem
- Jahrelange Vorarbeit entfällt (Mod Bekanntheit, Aufbau und Konzeptentwicklung etc.).

Nur eines ist zu beachten: WalhallaMOD darf niemals für Drop/Uberultraitems/ usw. stehen! Wer das Hautpkonzept: "WalhallaMod = Erweiterung zu LoD" beherzigt, der wird gewiss viel Erfolg haben.

In diesem Sinne,
Ab in die Rinne!

- matze
 
v1.00
Please note: This mod version is not realm compatible!
- Added D2ModSystem support
- fixed "crash after dying" bug
- translated the new set and set items for the german version
- enabled "killcounter" system which was disabled by the realm-version
- druids creature healing skill now works in wearbear/wearwolf form, too
- added new monsters
- druid wolves and bear now doing some magic dmg, too.
- increased poison damage of plague poppy
- slightly increased shock field damage
- added cubereciepe to repair ethereal items (weapon/armor + zod rune)
- added vampire guild. This gives bonuses to all undead summons (skeletons, golems etc.)
- corrected wrong damage calculation from juggler guild (dmg display was higher than real value)
- very slightly decreased min dmg of blessed hammer
- slightly increased dmg of psychic hammer skill
- decreased boni given by guild
- hellfire torch firestorm is now a "gethit" skill (activated when hit >by< a monster)
- ubermephisto now drops like diablo (only hell)
- rabbits in act 1 wilderness^^
- corpse explosion do 100% damage and 50% elemental (not 60%-100%)
- whirlwind does 2 attacks per tick, costs more man and removed overlay graphic
- removed casting delay of immolation arrow
- leap: increased max distance of stun area.
- added the butcher + minions (lvl 37,61,95!!!) to the game -> Tristram cathedral
- reduced hp,ac,ar,res,str,dex per level given to hirelings
- set max skill level of Creature Healing to 1 (don't waste too much skill points)
- some monster balancing done
 
Nach sehr langer Auszeit hier wieder ein kleines Update:

v1.01 build 080814
- PlugY 8.00 included:
- Can open Cow Level Portal even when player have kill the Cow King in that difficulty.
- Display the real version of LoD in the main screen. (v 1.09d or v 1.11b instead of v 1.09 or v 1.11)
- Multiplayer : Save stash files (with client's data like version before 5.00) when a deconnection or error happend during saving process.
- Remove the "check load memory failed" message when D2gfx.dll was patched.
- jewels can have 6 affixes instead of 4
- heart organ decreases attack rating by 50 (old 10) (only helm)
- corrected damage bonus for wearbear from summon grizzly
- removed tomb vipers from nihlathak level
- changed resistances to -80 in nightmare and -200 in hell difficulty (greater inventory = more resitance charms)
- added new music to Hells Torment Endbosses, act 2 Town, act 1 Town
- fixed "Mercs Frozen Armor bug"
- removed Imp Inferno and reset Imp Teleport
- redesigned some ui graphics
- corrected fire-nova req. level from 18 to 24
- Barbarian: Changed max. skill level from Increased stamina, battle commands and increased speed skill to 5
- replaced amazon gehaul skill with doppelzone skill. set doppelzone as level 1 skill.
- offensive barb hireling has concentration aura instead of might aura
- defensive barb hireling has thorns aura instead of defiance aura



Desweiteren sei die Aufmerksamkeit auf das nächste geplante Update gerichtet, welches einen neuen Dungeon enthalten wird, speziell für Charaktere ab Level 90 (je nach Ausrüstung). Der Endgegner wird in drei Phasen zu besiegen sein und jedesmal ist eine andere Strategie erforderlich bzw. muss man sich neu darauf einstellen. Eine kleine Bilderserie über die "Katakomben des Hasses" könnt ihr hier anschauen: Album
 
Zur aktuellen Mod Version gibt es einen Beta Patch: www.walhallamod.de

Dieser fügt den neuen Hate Dungeon / Katakomben des Hasses hinzu. Desweiteren gibt es einige neue Änderungen:

v1.01a
- added Hate Dungeon (High End Content). You need three items from various super uniques in act 1. Cube them together to spawn a
portal book.
- changed some unique items to only be foundable in level 100 areas like the Hate Dungeon
- new titles for ending each difficulty
- changed portal to uber levels code. It is possible to open the portals in town without crash.
- changed hellfire torch drop. Every Uber Prime Evil will drop a piece of the hellfire torch. Cubing them together in the
horadric cube will spawn one hellfire torch and the standard of heroes.
- redesigned act 2 automap to match with rearranged tiles
- portal to Lilith now leads directly to Matrons Den instead of a pre-room.
- Fire Nova gets synergie bonus of 8% instead of 5% from Fire Bolt and Fire Ball
- some item and monster balancing
- Poison Nova requires one point in Poison Arrow
- changed max amount of skelettons and skelett mages from 5 to orginal value (depends on char lvl)
- keys to uber quest are dropping every time from countess, summoner and nihlathak
- reduced cold and fire resistence from Pit Lords in Uber Izual level
- reduced group size of phase monsters to 1

Den Patch kopiert man einfach in das D2 mt WalhallaMOD Verzeichnis und gut ist:cool:
 
Zur Mod Version 1.01 wurden zwei Beta Patches abgeliefert, welche den Mod doch ein wenig weiter zu einem kompletten Modpacket aufgewertet haben. Deshalb habe ich kurz nach erscheinen von Patch #2 den kompletten Mod aktualisiert. Da einiges leider nicht ganz fertig geworden ist, habe ich ihn kurzerhand "1.02beta" getauft. Vielleicht auch eine gute Möglichkeit ihn einer breiteren Masse zum Testen zur Verfügung zu stellen. Immerhin geistert noch eine Version von vor zwei Jahren in der Downloadbase von PlanetDiablo.eu herum...

Wie immer: näheres gibt es auf www.walhallamod.de

Change log:
v1.02beta
- packed both beta patches together to one full walhallamod package
- some translation

v1.01a beta
- added Hate Dungeon (High End Content). You need three items from various super uniques in act 1. Cube them together to spawn a
portal book.
- changed some unique items to only be foundable in level 100 areas like the Hate Dungeon
- new titles for ending each difficulty
- changed portal to uber levels code. It is possible to open the portals in town without crash.
- changed hellfire torch drop. Every Uber Prime Evil will drop a piece of the hellfire torch. Cubing them together in the
horadric cube will spawn one hellfire torch and the standard of heroes.
- redesigned act 2 automap to match with rearranged tiles
- portal to Lilith now leads directly to Matrons Den instead of a pre-room.
- Fire Nova gets synergie bonus of 8% instead of 5% from Fire Bolt and Fire Ball
- some item and monster balancing
- Poison Nova requires one point in Poison Arrow
- changed max amount of skelettons and skelett mages from 5 to orginal value (depends on char lvl)
- keys to uber quest are dropping every time from countess, summoner and nihlathak
- reduced cold and fire resistence from Pit Lords in Uber Izual level
- reduced group size of phase monsters to 1
V1.01abeta2
- traps and hydras with icon on top of screen
- when druid is out of mana and use fury skill he will hit with basic attack
- added mechanical guild. This powers up all traps.
- changed the way to join a guild: The CubeMe item (at startup or bought from akara) spawns a guild stone too. Cube the guild
medal with the stone to get a guildstone.
- changed drop class of The Butcher so he doesn't drop andariel trophy anymore. Have same drop class as Nihlathak now.
- added Tutorial Dungeon to act 1 town
- corrected some ingame translations
- many small fixes and corrections
 
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